China's State Media Taunts Trump on Twitter for Claiming He Won Election

This post was originally published on this site

The People’s Daily, the largest newspaper group in China, mocked President Donald Trump on Saturday after he falsely tweeted that he won the presidential election “by a lot.”

© Chip Somodevilla/Getty Images U.S. President Donald Trump speaks on election night in the East Room of the White House in the early morning hours of November 04, 2020 in Washington, DC. Trump spoke shortly after 2am with the presidential race against Democratic presidential nominee Joe Biden still too close to call. The Trump administration has seen personnel changes since the election.

The newspaper—which is an official newspaper for the Central Committee of the Chinese Communist Party and boasts 7 million followers on Twitter—wrote “HaHa” and included a laughing emoji as a reply to Trump’s earlier tweet declaring he won the election, just hours before Joe Biden was announced as the projected winner.

Joe Biden Is Projected Winner Of 2020 Presidential Election, Kamala Harris To Make History
What to watch next

Trump’s tweet was immediately flagged by Twitter for falsely indicating a winner of the hotly contested race before it was officially called. The AP and networks projected Joe Biden as the 46th president of the United States shortly afterward, with Biden picking up Pennsylvania’s 20 Electoral College votes.

On Thursday, Trump falsely claimed that he had won Pennsylvania— also by “a lot — despite thousands of ballots not yet counted statewide. Biden won by more than 30,000 votes in the state.

But the People’s Daily wasn’t the only publication to take aim at Trump. Publimetro, a Colombian daily newspaper, published the headline “Who’s the Banana Republic now?” on its front page with a photo of a man with a U.S. flag mask, according to the Associated Press.

This is a developing story and will be updated.

Start your unlimited Newsweek trial

Continue Reading